czwartek, 2 lutego 2012

ciasteczka czekoladowe z żurawiną i bezy


Mój mąż uwielbia wszystko co czekoladowe. Jak proponuję, że zrobię coś słodkiego, w odpowiedzi najczęściej słyszę, 'murzynka zrób' :) Ile można robić murzynka? Postanowiłam wypróbować kilka czekoladowych przepisów, które w ostatnim czasie wpadły mi w ręce. Ten na ciasteczka jest przerobionym przepisem. Pierwotnie był to przepis na ciasteczka cytrynowe (znaleziony w KUCHNI nr 10/2011). Dołożyłam kakao, żurawinę, zwiększyłam poporcje i jest przepis na bardzo kruche CIASTECZKA CZEKOLADOWE Z ŻURAWINĄ :)

CIASTECZKA CZEKOLADOWE Z ŻURAWINĄ

180g masła
180g cukru
3 żółtka
225g mąki pszennej
165g mąki ziemniaczanej
3 łyżki kakao
garść drobno pokrojonej suszonej żurawiny
zapach pomarańczowy

Ucieramy masło z cukrem na puszystą masę, dodajemy żółtka i obie mąki. Mieszamy mikserem ustawionym na najniższe obroty, do czasu połączenia się składników. Ciasto rozwałkowujemy na grubość 1 cm, wycinamy szklanką ciastka. Pieczemy ok 15 minut w temp. 170'.
Po ostudzeniu można posypać cukrem pudrem.

Białek absolutnie nie wyrzucajmy! Można zrobić z nich bezy :)

BEZY

3 białka
szklanka cukru pudru
łyżeczka soku z cytryny (opcjonalnie)

Białka ubijamy na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodajemy po trochu cukier i sok z cytryny. Wkładamy krem do torebki foliowej i robimy kleksy na papierze do pieczenia. Bezy suszymy w 120' około 45-60 minut (zależy od piekarnika).

Tym samym mamy dwa rodzaje ciastek za jednym zamachem :)

SMACZNEGO!

1 komentarz:

  1. Asia fajne te ciastka:)
    chyba je kiedyś zrobię.
    Natalia od Gosi

    OdpowiedzUsuń